Algemene informatie folder

Graag verwijzen we je naar onderstaand document met algemene informatie over wonen in Ministerie van Marine. Wij adviseren je om onderstaand document te downloaden en op te slaan, en te raadplegen voordat je ons contacteert. Veel vragen worden al beantwoord in dit document.

We raden je aan om  altijd naar de algemene informatie folder op deze pagina te verwijzen i.p.v. een persoonlijke download, omdat wij de folder regelmatig updaten. Op deze manier verwijs je altijd naar de meest up-to-date versie.

Huurders informatie – Algemene informatie folder

Voor wie?

Ministerie van Marine is voor studenten, stagiairs, PhD kandidaten, en ‘young professionals’ (tot 35 jaar).

Er mogen geen kinderen in Ministerie van Marine wonen.

Hoe lang kan ik er wonen?

Voor studenten, PhD’ers en Stagiairs maken we een campuscontract op. Dit houdt in dat je in Ministerie van Marine mag wonen tot je afgestudeerd bent.

Voor young professionals maken we een tijdelijke huurovereenkomst van maximaal 2 jaar op. Daarna moet je verhuizen.

Mag ik er samenwonen?

Je mag alleen in kamers vanaf 30m2 en de 2-kamer appartement samenwonen.

De persoon waarmee je samen wilt wonen, kan zich als medehuurder registreren. Hiervoor heeft de medehuurder ook een account op onze website nodig. Na het controleren van het profiel van de medehuurder, kan een allonge opgesteld worden. Met dit document kan de medehuurder zich ook registreren op het adres bij de gemeente Den Haag.

Stuur ons een email op info@minvm.nl voor meer informatie.

Kinderen mogen niet in Ministerie van Marine wonen.

Hoe kom ik in aanmerking?

Je komt in aanmerking voor een kamer in Ministerie van Marine door je aan te melden op onze website. Op je profielpagina kan je zien welke informatie en documenten we van je nodig hebben. Bekijk ook de procedure voor meer informatie.

Maak je profiel volledig door de relevante gegevens en documenten te uploaden en je voorkeuren kenbaar te maken.

Hoe eerder je inschrijft en je profiel compleet maakt, hoe eerder we je een woning kunnen aanbieden.

Je kunt je ten alle tijden aanmelden voor de bezichtiging van een modelwoning.

Hoe kom ik aan een garantstellingsformulier?

Klik hier om het garantstellingsformulier te downloaden.

Naast het garantstellingsformulier hebben wij van de garantsteller ook een kopie nodig van een geldig legitimatiebewijs en een bewijs van inkomen, zoals een loonstrook.

De garantsteller staat garant voor 3x de maandelijkse huur inclusief servicekosten.

Voorbeeld berekening:
Maandelijkse huur € 444,-
Maandelijkse servicekosten € 150,-
Totale maandelijkse betaling € 594,-
In te vullen bedrag op garantstelling € 1.782,-

Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag en hoe vraag ik het aan?

Ben je 23 jaar of ouder? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor huurtoeslag. Dit kan je nagaan bij de www.belastingdienst.nl .De huurtoeslag kan oplopen tot €405,- per maand (zie bijlage1 en bijlage2 voor proefberekeningen op de site van de Belastingdienst). De volgende bedragen dien je op te geven bij de aanvraag huurtoeslag bij de Belastingdienst:

Kale huur € …….. (zie contract)
Servicekosten € 27 (zie onder)

Niet alle servicekosten die je betaalt tellen mee voor de berekening van je huurtoeslag. Deze €27 die wél meetellen bij de Belastingdienst bestaan uit:

  • Schoonmaak gemeenschappelijke ruimten € 12,-
  • Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten € 7,-
  • kosten voor de diensten van een huismeester, flatwacht of buurtconciërge € 8,-
  • Kosten dienst -en recreatieruimten € 0,-

Kan ik naast of op de gang met een vriend wonen?

Ja, wij houden rekening met jouw voorkeuren.

Je kunt bijvoorbeeld aangeven naast wie je wil wonen, en met wie je op de gang wil wonen. Ook kan je iemand voordragen om elders in het pand te komen wonen.

Echter, wij zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van kamers.

Wat houdt gemeubileerd en gestoffeerd precies in?

Niet alleen is de keuken voorzien van de benodigde apparatuur (koelkast, kookplaat, afzuigkap), maar is ook tapijt gelegd, hangen er gordijnen en lampen, en is er een badkamer (douche, toilet, wasbak met opbergruimte). Verder zijn de kamers uitgerust met de volgende spullen;

  • Een twijfelaar bed en matras (in 1 kamer studio’s)
  • Bergruimte onder het bed
  • Een kast
  • Een tafel
  • Twee stoelen
  • Een lounge stoel
  • Een staande lamp
  • Een plafondlamp

Welke voorzieningen zijn er?

Naast de gemeubileerde en gestoffeerde kamers, biedt Ministerie van Marine:

  • Internet en tv abonnement voor gebruik in de kamer;
  • Draadloos internet in de gemeenschappelijke ruimtes;
  • Wasserette met wasmachines en drogers;
  • Afgesloten en overdekte fietsenstalling;
  • Afgesloten en overdekte betaalde parkeergarage;
  • Dakterras met prachtig uitzicht over Den Haag;
  • Dagelijkse schoonmaak van gemeenschappelijke ruimtes en voorzieningen.

Hoe zijn de gemeenschappelijke kamers uitgerust?

In de verschillende gemeenschappelijke kamers staan voldoende meubels om te kunnen relaxen, werken of studeren.

Daarnaast hebben we er voor gekozen om verschil aan te brengen in de verschillende gemeenschappelijke kamers. De één is meer ingericht om te loungen, de ander om te studeren.

Hoe ziet het huurcontract er uit?

Hoe kan ik mijn contract inzien en downloaden?

Om je getekende contract in te zien, verwijzen we je naar de link naar Signrequest. Deze link vind je in de email, die we je gestuurd hebben bij het tekenen van je contract. Om hier te komen kan je in je inbox zoeken op ‘signrequest’.

Hoe moet ik betalen?

Bij het ondertekenen van de huurovereenkomst betaal je de borg (gelijk aan 1 maand huur),de huur van (het restant van) de eerste maand, en de eenmalige 50,- administratiekosten voorafgaand aan de afspraak om je sleutel op te halen.

Voor de resterende maanden zullen wij de huur en servicekosten afschrijven voor de volgende maand via een automatische incasso aan het einde van iedere maand.

Maandelijkse huurbetaligen via automatische incasso kunnen alleen van een Nederlandse bankrekening afgeschreven worden. Indien je nog geen Nederlandse bankrekening hebt, zorg er dan voor dat je deze binnen 1 week na het ondertekenen van het contract alsnog opent. Update je betaalgegevens door in te loggen op onze website en je Nederlandse bankrekening nummer aan je profiel toe te voegen. Vergeet niet om ons dit ook per mail naar info@minvm.nl te sturen.

Na oplevering storten wij (het restant van) de borg in principe binnen twee tot drie weken na de einddatum van je contract terug.

Mijn betaling is gestorneerd, wat moet ik doen?

Zonder tegenbericht proberen wij binnen een aantal dagen het bedrag opnieuw te incasseren. Zorg er dus voor dat je voldoende saldo op je rekening hebt staan.

In het contract, dat je met ons hebt getekend, staat aangegeven welke boetes en maatregelen we treffen als je een betalingsachterstand hebt. Het contract kun je downloaden als je inlogt op onze website.

Wat zijn servicekosten?

Afhankelijk van het type studio dat je huurt, betaal je maandelijks tussen de €250 tot €370 aan servicekosten.

Het betreft een voorschot. De servicekosten afrekening vindt jaarlijks plaats voor het vorige jaar. Op basis hiervan kan het zijn dat je bij moet betalen of een terugbetaling ontvangt afhankelijk van jouw persoonlijke energie en water verbruik.

We verwijzen je naar je huurovereenkomst voor meer informatie over de servicekosten.

Wanneer komt de afrekening servicekosten?

Als huurder betaal je maandelijks een voorschot servicekosten.

Na afloop van een kalenderjaar verzamelen we de gegevens van de nuts-bedrijven en overige serviceleveranciers. Vervolgens maken we een overzicht van de werkelijke kosten over dat kalenderjaar. In sommige gevallen zal je iets bij moeten betalen en in sommige gevallen krijg je wat terug.

Deze afrekening proberen we zo snel mogelijk te maken. Verwacht dat dit meestal rond juni plaatsvindt.

Wat is mijn adres?

Je adres is:

Torenstraat [kamer nummer in contract]

2513 DR Den Haag

Let op, jouw adres is dus NIET Torenstraat 172 maar Torenstraat [kamer nummer in contract].

Hoe zit het met sleutels / de toegang?

Bij aankomst ontvang je de volgende sleutels:

  • 1 toegangstag/kaart;
  • 1 L-vormige noodsleutel;
  • 1 brievenbussleutel;
  • 1 fietsenstallingsleutel.

Bij Ministerie van Marine werken met een pasjessysteem en kaartlezers. Met je toegangstag heb je toegang tot de voordeuren en je eigen deur.

Om het gebouw binnen te komen, dien je voordeur(en) te openen door je toegangstag/kaart tegen de zwarte kaart lezer te houden. Je zult een piep horen en een groen lampje zien. Nu kun je de deur openen.

Om je kamer binnen te komen, dien je je toegangstag/kaart tegen de zwarte deurknop te houden. Je zult een piep horen een een blauw lampje zien. Nu kun je de deur openen door de zwarte deurknop de draaien.

Het slot van je kamer deur werkt op een batterij, welke op den duur leeg gaat. Het slot zal bij het openen van de deur aangeven als de batterij bijna leeg is. In plaats van een blauw lampje zul je een rood lampje zien. Stuur ons een email op info@minvm.nl zodra je dit opmerkt, zodat de batterij zo snel als mogelijk vervangen kan worden. Wacht je te lang of merk je het niet op? De deur zal op een gegeven moment alleen nog te openen zijn met de noodsleutel.

Wij adviseren je om de noodsleutel niet in je kamer te bewaren maar op een veilige locatie (bijvoorbeeld een vriend(in), die in de buurt woont).

Ik ben mijn sleutel(s) verloren / ik heb mijzelf buitengesloten, wat nu?

Bij aankomst in Ministerie van Marine heb je een L-vormige noodsleutel ontvangen. Bij verlies van de toegangstag/kaart, kun je je kamer altijd in met deze noodsleutel. Wij adviseren je om de noodsleutel niet in je kamer te houden om er voor te zorgen dat de noodsleutel zijn functie niet verliest.

Het vervangen van een toegangstag/kaart en/of andere sleutels kost geld. Een nieuwe toegangstag/kaart kost €50, een nieuwe brievenbus/fietsenstalling sleutel kost €50, en een nieuwe noodsleutel kost €150. Stuur ons een email op info@minvm.nl om verlies van een sleutel te melden en een vervanging aan te vragen.

Heb je jezelf buitengesloten? Gebruik dan je noodsleutel, die je op een veilige plek hebt bewaard. Heb je je noodsleutel niet bij de hand dan kunnen wij in principe de deur voor je openen (tot 00:00 uur en afhankelijk van direct beschikhaarheid). Deze dienst kost €50. Meld je buitensluiting via email op info@minvm.nl en/of neem contact op met ons noodnummer dat 24/7 beschikbaar is via +31 (0)70 239 0106.

Wat moet ik doen wanneer ik een defect heb ik mijn kamer?

Inspecteer direct na oplevering altijd je kamer rustig op gebreken, beschadigingen en/of ontbrekende meubels. Mocht je iets tegenkomen dat nog niet op het aankomst inspectie rapport vermeld staat, stuur ons dan binnen 24 uur na ontvangst van de sleutels een email naar info@minvm.nl met de beschrijving en foto’s. Vergeet niet om altijd je naam, kamer nummer en telefoonnummer te vermelden.

Indien je na enige tijd een (technisch) probleem ondervindt in de kamer, stuur dan een email naar info@minvm.nl. Op die manier kunnen wij het relevante onderhoudsbedrijf informeren over het probleem indien van toepassing.

Een huurder is zelf verantwoordelijk voor het oplossen van kleine problemen (e.g. vervangen van lampen). De overheid geeft verder volledig antwoord op deze vraag.

TV en internet, hoe werkt het?

Voor alle vragen over de installatie van je televisie, verwijzen we je naar onderstaand document (zie ‘download hun informatie hier’).

Er zijn twee manieren om met het internet te verbinden in je kamer:

  1. Sluit een ethernet kabel aan in je laptop en het internet contact in de muur;
  2. Koop je eigen router, sluit deze aan in het internet contact in de muur, en zet je eigen draadloze netwerk op.

Voor problemen/vragen over internet en TV, neem contact op met ITT Desk via 0031 (0)85-0140427. Download hun informatie hier

De gemeenschappelijke ruimtes zijn voorzien van een draadloos WiFi netwerk. Je kunt met dit netwerk verbinden met de volgende inloggegevens. Network: Ziggo_ITTdesk

Password: Toren2016!

Het draadloze netwerk van de gemeenschappelijke ruimtes is niet geschikt voor gebruik in je kamer!

Hoe zit het met parkeren?

Indien je permanent een auto wilt parkeren in de parkeergarage van Ministerie van Marine (locatie Snoekstraat), verwijzen we je voor de mogelijkheden voor een abonnement naar de website van ParkBee (www.parkbee.com/nl/abonnementen).

Indien je af en toe een auto in de parkeergarage van Ministerie van Marine wilt parkeren (bijvoorbeeld voor je verhuizing of je bezoek), verwijzen we je ook naar website van ParkBee en/of de parkeer applicaties, zoals ParkMobile.

Waar kan ik mijn fiets parkeren?

De toegang naar de fietsenstalling bevindt zich in een zijstraat van de Torenstraat, namelijk de Snoekstraat. Met je fietsenstalling sleutel kun je de deur van de fietsenstalling openen. Loop hierna door de parkeer garage om bij de achteringang het gebouw binnen te gaan.

Plaats je fiets altijd op de daarvoor bestemde plekken en de daarvoor bestemde rekken.

Waar kan ik mijn kleding wassen?

De wasserette bevindt zich in het souterrain in de gang met kamers 180 – 206.

Je kunt een machine selecteren via de terminal op de muur. Je kunt alleen draadloos en met pinpas betalen. Iedere was of droog beurt kost €2.

In de wasserette vind je een uitgebreide stap-voor-stap beschrijving hoe je de wasmachines, drogers en betaalterminal moet gebruiken.

Hoe zet ik mijn badkamer lamp aan/uit?

De verlichting in de badkamer werkt op een bewegingssensor. Het licht gaat dus automatisch aan en uit.

In sommige kamers kun je de lamp aan/uitschakelen met een koord.

Mag ik het bed verschuiven/verplaatsen?

Het is niet toegestaan om het bed te verplaatsen/verschuiven in de kamer noch om deze uit elkaar te halen. In beide gevallen berokken je schade aan het bed frame. De kosten voor herstel en/of  vervanging zijn voor kosten van de huurder.

Bovenstaande geldt ook voor de kledingkast, die aan het bed frame vast zit.

Andere meubels (i.e. tafel, stoelen, lounge stoel) mag je uiteraard naar wens verplaatsen in de kamer.

Hoe houd ik mijn kamer schoon?

Kookplaat 

De keramische kookplaat dient schoon gehouden te worden met Cerafix of HG schoonmaakmiddel. Het is belangrijk om de kookplaat regelmatig schoon te maken. Doe je dit niet, dan wordt deze erg vuil en heb je agressiever schoonmaak middel nodig om deze weer schoon te krijgen. Let op: dergelijk schoonmaakmiddel is niet voor dagelijks gebruik.

Toilet

Maak het toilet regelmatig schoon en hang er een toilteblok in om opbouw van kalk te verminderen.

Shower

Maak de douche regelmatig schoon met een anti-kalk schoonmaak middel. Doe dit minstens één keer per maand.

Vloer

Stofzuig regelmatig je kamer. Vergeet ook niet onder de radiatoren te kijken, omdat stof zich hier gemakkelijk opbowd.

Hoe ontstop ik een afvoer?

Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor het ontstoppen van leidingen waar je zelf bij kunt.

Wanneer je merkt dat het water in de douchebak niet snel genoeg wordt afgevoerd, is de afvoer waarschijnlijk verstopt. Door haar- en zeepresten kan het water niet goed of snel genoeg weglopen. Hierdoor zal je douchebak overstromen en dat zal gevolgschade geven.

You can google various easy and low-cost options to unclog your drain. Here is an example:

  • Giet kokend water door de afvoer;
  • Giet een 1/2 c. baking soda in/op de afvoer en laat dit een aantal minuten staan;
  • Giet vervolgens een mix van 1 c. vinegar en 1. c (kokend) heet water bovenop de baking soda;
  • Dek de afvoer af met de afdekplug om de reactie in de afvoer plaats te laten vinden. Laat dit 5 minuten zitten;
  • Giet opnieuw kokend water door de afvoer.

Je kunt ook een ouderwetse ontstopper gebruiken.

We adviseren je om 1 keer per week je douche-afvoerputjes schoon te maken om verstoppingen en lekkages te voorkomen. Gebruik nooit ontstoppingskorrels, want dit verergert juist de verstopping! Verwijder ook regelmatig haren uit de (douche) afvoer.

We verwijzen je naar de Algemene informatie folder (te vinden op de FAQ pagina) voor een instructie hoe je de douche afvoer open kunt maken.

Stuur een email naar info@minvm.nl als bovenstaande geen resultaat heeft opgeleverd.

 

 

Hoe gebruik ik de gordijnen?

De ramen van je kamer zijn uitgerust met gordijnen. Deze bieden schaduw van de zon en daglicht.

De oranje zonsverduistering aan de buitenkant van het gebouw dienen niet gebruikt te worden!

Waar kan ik mijn afval weggooien?

Voor het weggooien van Afval staan er containers in de hoek van de parkeer garage.

16 containers zijn bestemt voor restafval, 4 containers met een grijze klep zijn voor karton/papier. Het papier/karton moet je klein maken voordat je het in de container gooit.

Glas moet in de glas containers van de gemeente in de wijk worden gegooid.

Grofvuil kan je laten ophalen via de afvalpas , die je kan opvragen na het betalen van de afvalstofheffing aan de gemeente. Je moet het afval zelf op je eigen afgesproken ophaal datum aan de straat zetten. Grofvuil in de garage zetten zal resulteren in een boete.

Hoe onderhoud ik de rookmelder?

Ieder studio is voorzoen van een rookmelder. Deze dient 24/7 actief te zijn. Verwijder de rookmelder niet en dek deze ook nooit af!

Download hier de gebruiksinstructies van de rookmelder.

Verwissel jaarlijks de batterij en maak de melder 2x per jaar voorzichtig maar grondig schoon.

Zie de algemene informatie folder voor meer informatie over het vervangen van de batterij en de schoonmaak van de rookmelder. De rookmelder kan namelijk onterecht afgaan indien hier te veel stof in zit.

Hoe ventileer ik mijn kamer?

Er zijn diverse manieren om je kamer te ventileren.

Ten eerste kun je natuurlijk (regelmatig) een raam open zetten. Vanwege gemeentelijke regelgeving is het niet mogelijk de raam aan de Torenstraat en Noordwal zijde te openen.

Ten tweede is er een 24/7 mechanische afzuigingsinstalltie in de kamer (inclusief badkamer).

Ten derde verwarmen de radiatoren niet alleen de kamer maar kunnen deze ook ventileren. Het zijn namelijk Jaga radiatoren met ‘Oxygen’ filters. Je kunt de hoeveelheid frisse lucht toevoer reguleren met de grijze/zilvere druk toetsen op de radiator. Download de handleiding hier.

De ventilatie roosters in de raamwerken dienen gesloten te blijven.

Hoe kan ik mijn water en elektriciteit gebruik monitoren?

Indien je vragen hebt over je verbruik, kun je direct contact opnemen met Techem (het bedrijf dat de individuele meters leest) via 076 57 25 800.

In samenwerking met Techem werken wij aan een online tool waarmee je je eigen consumptie kunt bijhouden. Zodra we deze tool kunnen uitrollen zullen wij je informeren.

Hoe werkt de afzuigkap?

De afzuigkap in je studio in een recirculatie afzuigkap. Klik hier voor meer informatie over een recirculatie afzuigkap.

De filter dient twee keer per jaar vervangen te worden. Je kunt online eenvoudig een nieuwe filter bestellen (filter type: BOSCH DHZ2702 recirculatie filter) (e.g. MediaMarkt). Klik hier voor een handleiding hoe je de filter en de verlichting van de recirculatie afzuigkap vervangt.

Mag ik dingen aan mijn muur hangen?

Ja, je mag dingen aan je muur hangen maar je mag géén gaten boren.

Indien je sticky buddies gebruikt om dingen aan je muur te hangen, zorg er dan voor dat deze geen sporen achter laten wanneer je deze verwijdert.

Wat moet ik doen als de lift(en) niet werkt/werken?

Indien de lift(en) niet werkt/werken, kun je zelf direct contact opnemen met het bedrijf dat de liften onderhoud. Hun telefoonnummer staat vermeld op de liften (0900 7900 900). Je kunt ook een email sturen naar info@minvm.nl.

Indien een persoon vast zit in de lift, dient deze persoon de knop met de gele telefoon hoor in te drukken om direct in contact de komen met de meldcentrale.

Zorg dat je het nummer van de lift vermeld indien je een storing doorgeeft. De nummers van de liften vind je aan de buitenkant van de liften boven de deuren.

Kan ik me inschrijven bij de gemeente?

Ja, je dient jezelf in te schrijven bij de gemeente.

Als je in Ministerie van Marine komt wonen, geef je dat door aan de gemeente. Doe dit uiterlijk 5 dagen nadat je verhuisd bent. Je kan je verhuizing ook eerder doorgeven. Dit kan maximaal 4 weken voor de datum van je verhuizing.

Je kunt je digitaal inschrijven bij de gemeente Den Haag. Het is ook mogelijk om dit schriftelijk of persoonlijk (op afspraak) aan de balie doen. Meestal vraagt de gemeente om een bewijs, zoals je huurcontract. Log in op je account om die te downloaden.

Hoe kom ik in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding van gemeentelijke belastingen?

Afvalstofheffing zal je per 01-06-2023 bij de gemeente moeten betalen. In sommige situaties is het mogelijk hier een korting voor te krijgen, hiervoor zal je echter het telefoonnummer wat op de afvalstofheffing brief gemeld staat moeten bellen.

Hoe zeg ik mijn huur op?

Je kunt je contract opzeggen door een email te sturen naar info@minvm.nl.

Je dient één kalendermaand opzegtermijn in acht te nemen.

Ik heb mijn contract opgezegd; wanneer moet ik mijn kamer opleveren?

Je zal de woning uiterlijk moeten opleveren om 10:00 uur (10AM) op de laatste dag van je contract. Dit is dus de dag dat je contract afloopt.

Houd er rekening mee dat het niet tijdig, schoon of leeg opleveren van de woning kosten met zich mee kunnen brengen die ten koste gaan van je borg.

Hoe moet ik mijn kamer opleveren?

Hieronder vind je een overzicht waar je op moet letten voor het correct opleveren van je kamer.

☐ Schoon en leeg. Vergeet niet om ook plinten, stopcontacten, vensterbanken en algemene oppervlaktes af te stoffen en vetvrij te maken.

☐ Alle sleutels (toegangstag, noodsleutel, fietsenstalling sleutel en brievenbus sleutel) dienen aanwezig te zijn en de sloten dienen onbeschadigd te zijn.

☐ Alle meubels en toebehoren, die hieronder staan, dienen aanwezig te zijn en in goede conditie (Appendix 3 van de Huurovereenkomst).

  • Bedframe(s) en matras(sen)
  • Kasten onder bed/in bedframe
  • Kledingkast
  • Tafel
  • Twee eettafel stoelen
  • Lounge stoel
  • Sta lamp
  • Koelkast
  • Afzuigkap
  • Whiteboard

☐ Iedere lamp en schakelaar dient te werken en in goede staat te zijn.

☐ De muren dienen wit en onbeschadigd te zijn.

☐ Ieder raam dient in goede conditie te zijn.

☐ Alle sporen van kalkaanslag in de badkamer dienen verwijderd te worden.

☐ Alle sanitaire onderdelen dienen in de originele staat te zijn en op de originele plaats te staan inclusief spiegel, wc bril en kranen. .

☐ De keuken dient ongeschadigd en in goede conditie te zijn inclusief kasten en lades.

☐ Alle vlekken op de kookplaat en aanrecht dienen verwijdert te zijn.

☐ Alle sporen van kalk dienen te worden verwijderd.

☐ Ontdooi de koelkast 12 uur voor oplevering van de kamer and voer restanten van ijs en smeltwater af.

☐ Laat de deur van de koelkast en vriezer geopend bij oplevering van de kamer.

☐ Alle kasten, planken en lades dienen leeg achtergelaten te worden.

Kunnen jullie mijn post doorsturen?

Nee, wij kunnen jouw post niet doorsturen.

Als je gaat verhuizen, geef dan tijdig bij alle instanties jouw verhuizing door.

Het kan gebeuren dat je jouw verhuizing te laat hebt doorgegeven bij een aantal instanties.

Om de post alsnog op jouw nieuwe adres te ontvangen kan je bij PostNL aangeven dat ze jouw post door moeten sturen. Kijk voor meer informatie bij de doorzendservice van PostNL.

We raden je aan om een briefje achter te laten in de brievenbus van de kamer met bijvoorbeeld je email adres en/of nieuwe adres. De nieuwe bewoner kan dan contact met je opnemen en eventueel jouw post doorsturen. Let wel; de nieuwe huurder is hier niet toe verplicht en/of verantwoordelijk voor.

Kan ik een verhuurdersverklaring krijgen?

Als we gedurende je huurperiode een prettige ervaring met je hebben gehad én je aan al je betalingsverplichtingen hebt voldaan, dan helpen we je graag en dan maken we die gratis voor je. Stuur een e-mail naar info@minvm.nl met je vraag en we komen er spoedig op terug.

Waar bevinden zich de noodtrappenhuizen?

De nood trappenhuizen bevinden zich aan/nabij de twee uiteinden van het gebouw.

Deze nood trappenhuizen mogen alleen gebruikt worden in geval van nood. In iedere andere situatie, moet je gebruik maken van het centrale trappenhuis achter de liften en de liften.

Wat kan ik doen in noodgevallen?

Voor levensbedreigende situaties, bel je ten alle tijde het Nederlandse nood nummer; 112.

Voor niet-levensbedreigende situatie, kun je bellen met de Nederlandse polities op 0900 88 44.

In het geval van brand en inbraak is het van belang zo snel mogelijk de brandweer en/of politie in te schakelen.

Hoe kan ik jullie bereiken?

In het geval van niet levensbedreigende urgente zaken (e.g. lekkages), kan je 24/7  bellen naar 070-2390106.

Voor andere zaken en vragen, waarvan je het antwoord niet op deze website of in de algemene informatie folder vindt, verzoeken we je ons te mailen op info@minvm.nl.

We doen ons best om je mail te beantwoorden binnen 24 uur. Het is niet mogelijk om de huismeester te appen of rechtstreeks te bellen. De werktijden zijn van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. In het weekend wordt de mail niet gelezen.